Spring naar inhoud

Jaaroverzicht 2016

2016 was een jaar op weg naar het zichtbaar vormgeven van verdere groei én verdieping. Met aangescherpte ambities en een continue, stabiele groei in het aantal deelnemers aan het netwerk (ruim 70 deelnemers) is de stichting een partner geworden waar partijen binnen én buiten het stedelijk vakgebied belang aan hechten en notie van nemen. De Levende Stad wordt op frequente basis gevraagd als gespreks-, kennis- en adviespartner.

Binnen de stichting is een strategisch team gevormd dat bestaat uit acht professionals uit diverse werkvelden. Het team komt frequent bijeen (ca. 20 maal p.j.).

Een greep uit activiteiten van De Levende Stad in 2016 laat o.a. zien: de start met de traditionele nieuwsjaarsbijeenkomst (vol nieuwe samenwerkingsmogelijkheden, kennisuitwisseling en initatieven), twee netwerkbijeenkomsten (Omgevingsvisie en een meeting tijdens Future Green City), diverse workshops en lezingen bij o.a. Hogeschool Rotterdam, gemeenteraad Utrecht en KIVI Noord-Holland, een werksessie in Almelo over het meetsysteem van DLS en de excursies naar naar EVA Lanxmeer én de buitenland-excursie naar Zuid-Engeland.

De Levende Stad was in 2016 vertegenwoordigd op het Future Green City-event in Den Bosch met een "Levende Stadplein" en een eigen stand. Ook een aantal leden van het netwerk hebben zich daar met een eigen stand gepresenteerd. Klik hier voor een filmimpressie van het Levende Stadplein.

Ook buiten ’s lands grenzen traden we op met de deelname aan China Tech Expo (met Hanging Water Tank, een initiatief op gebied van watermanagement waar de stichting een belangrijk aandeel in heeft).

Andere samenwerkingen waar De Levende Stad in participeerde zijn o.a.: de COA prijsvraag (Arena Boulevard), de samenwerking met Platform Economie & Ruimte en Duurzaam Gebouwd.

In 2016 zijn de gebruikelijke nieuwsbrieven verschenen en diverse blogs en presentaties van netwerkdeelnemers. Er is gestart met een nieuwe brochure "Omgevingsvisie" en een digitale versie van het boek De Levende Stad.

De Raad van Advies kreeg in 2016 een nieuw lid in de persoon van Zef Hemel.