Spring naar inhoud

Jaaroverzicht 2012

Na de oprichting in september 2011 bevond de stichting zich in een opbouwfase. In april van 2012 verscheen het boek 'Levende stad, stad om in te leven', dat de theoretische basis vormt. In het voorjaar vergaderde het bestuur voor het eerst en werd een eerste website gerealiseerd. Later in het jaar volgden een professioneel vormgegeven logo, huisstijl en informatiefolder.

Voor toepassing van de 'levende stad'-theorie is gewerkt aan een onderzoeksproject. Ook is de workshop ontwikkeld ‘De Levende Stad in de praktijk’. Via deze workshop kunnen professionals bij- en nascholing voor de Wet op de Architectentitel volgen. Deze praktische training is voor het eerst gegeven in september.

Gedurende het hele jaar is het boek bij een tiental evenementen toegelicht en gepromoot, waaronder een gastcollege. Daarnaast verscheen in Duurzaam Gebouwd Magazine een serie van vijf artikelen over de Levende Stad. Deze serie loopt door in 2013. In december vond tenslotte de eerste netwerkbijeenkomst plaats.